Ostatnie posty

Czy nieświadomie odbierasz wydajność śmigłowca oraz skracasz żywotność łopat?

Czyszczenie i konserwowanie łopat..?
Zauważyliśmy, że wielu naszych klientów nie dba o łopaty wirnika głównego...
Podczas inspekcji łopat pierwszym naszym zadaniem jest zazwyczaj ich wyczyszczenie....?‍♂
 
 
Wydajność łopaty wirnika głównego jest kilkukrotnie obniżona, jeśli pozwolimy na gromadzenie się brudu,
przyklejonych insektów, pyłków, trawy itp. głównie na ich przednich krawędziach.  
Przy Robinsonie R44 taki rodzaj zanieczyszczeń może zabrać nam nawet 5 koni mechanicznych czyli około 7 węzłów prędkości powietrza.
Erozja lakieru na krawędzi natarcia łopaty wirnika głównego może mieć taki sam efekt, jeśli krawędź nie jest odpowiednio zabezpieczona !!
Czyszczenie, woskowanie czy zabezpieczanie środkiem antykorozyjnym łopat ma bardzo pozytywny wpływ na ich wydajność.
Przy Robinsonie R22, zabrudzone łopaty mogą nam zabrać ze wskaźnika ciśnienia kolektorów aż 1,5 cala. 
Utrzymanie łopat w czystości to łatwy i prosty sposób na przywrócenie wydajności śmigłowca.

belly soap

Mycie oraz konserwacja łopat ma bardzo pozytywny wpływ również na uszkodzenia spowodowane korozją.
Obracająca się łopata zderza się w powietrzu z drobnymi cząstkami, które doprowadzają do erozji farby na dolnym poszyciu łopaty.
Na powierzchni farby powstają wówczas mikroskopijne otwory, powodując odsłonięcie niewielkich obszarów aluminiowej powłoki
poddanych niekorzystnemu działaniu natury.
Wtedy następuje korozja powodująca poważne uszkodzenia, dlatego aby temu zapobiec wskazane jest woskowanie łopat.
Dzięki temu zabiegowi, wosk wypełni skazy a także zapobiegnie korozji.

Loty wykonywane w obszarach słonej wody, są idealnymi warunkami do rozwoju korozji, dlatego należy pamiętać aby wyczyścić łopaty wirnika głównego oraz ogonowego po ostatnim locie w ciągu dnia.
 
Do mycia najlepiej wykorzystać ciepłą wodę z mydłem lub specjalistyczne preparaty lotnicze do tego przeznaczone
takie jak np. Belly Soap firmy Aero Cosmetics. Warto również stosować środki antykorozyjne takie jak np. ACF-50.

belly soap  acf-50 łopaty

 
Nigdy nie należy używać do mycia łopat niczego innego aniżeli siły ręki. 
Należy pamiętać również o tym aby linia łączenia poszycia łopaty z dźwigarem nigdy nie powinna być odsłonięta.
Linia łączenia musi być pomalowana taki sposób, aby należycie zabezpieczała materiał łączący.
Idealnie nadaje się do tego lotnicza farba / powłoka epoksydowa "propeller" marki TEMPO, której zadaniem jest zapewnienie dodatkowej przyczepności i odporności na ścieranie potrzebnej do ochrony śmigieł przed korozją oraz eksploatacją.

Dodano w: Helimot

Zostaw komentarz

Śledź nas na Facebooku