Producenci
Robinson R44 / R66 SAFETY ALERT dot. sterowania hydraulicznego 0
Robinson R44 / R66 SAFETY ALERT dot. sterowania hydraulicznego

UWAGA UŻYTKOWNICY R44 oraz R66

Robinson wypuścił R44/R66 SAFETY ALERT

Wydano: 23 grudnia 2020

Zaktualizowano: 8 stycznia 2021

ELEMENTY STEROWANIA HYDRAULICZNEGO WYMAGAJĄ KONTROLI PRZED STARTEM

RHC otrzymał raport o sztywności elementów sterowania hydraulicznego podczas lotu.  
Wykryto, że jedno z trzech serwomechanizmów hydraulicznych wykazuje nadmierne zużycie wewnętrzne.
 
Wykrycie tego stanu powinno być możliwe podczas kontroli przed startem.  
Oprócz sprawdzania układu hydraulicznego zgodnie z normalnymi procedurami opisanymi na stronie 4-8 podręcznika operacyjnego pilota, należy wykonać następujące czynności:

Z helikopterem na obrotach regulowanych governorem w gotowości do lotu i dźwignią skoku ogólnego w pełni opuszczoną , należy ustawić drążek sterowy około 2,5 cm do tyłu od pozycji neutralnej.  
Należy szybko przesunąć drążek sterowy do przodu o około 5 cm, a następnie szybko do tyłu również o około 5 cm.  
Nie powinien być odczuwalny opór, który możemy porównać do oporu podczas wyłączonej hydrauliki.

UWAGA:
Ta kontrola nie musi być ciągłym ruchem do przodu i do tyłu. Dopuszczalna jest przerwa między ruchem do przodu i do tyłu. Poczucie oporu wskazuje, że serwo porusza się zbyt wolno. Krótki film demonstrujący kontrolę jest dostępny w poniższym linku:

https://robinsonheli.com/wp-content/uploads/2021/01/hydraulic_pre_takeoff_check.mp4


Jeśli poczujesz opór, nie leć! Poproś personel techniczny o skontaktowanie się z pomocą techniczną RHC.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium