UWAGA UŻYTKOWNICY R44 oraz R66
Robinson wypuścił R44/R66 SAFETY ALERT
Wydano: 23 grudnia 2020
Zaktualizowano: 8 stycznia 2021
ELEMENTY STEROWANIA HYDRAULICZNEGO WYMAGAJĄ KONTROLI PRZED STARTEM
RHC otrzymał raport o sztywności elementów sterowania hydraulicznego podczas lotu.
Wykryto, że jedno z trzech serwomechanizmów hydraulicznych wykazuje nadmierne zużycie wewnętrzne.
Wykrycie tego stanu powinno być możliwe podczas kontroli przed startem.
Oprócz sprawdzania układu hydraulicznego zgodnie z normalnymi procedurami opisanymi na stronie 4-8 podręcznika operacyjnego pilota, należy wykonać następujące czynności:
Z helikopterem na obrotach regulowanych governorem w gotowości do lotu i dźwignią skoku ogólnego w pełni opuszczoną , należy ustawić drążek sterowy około 2,5 cm do tyłu od pozycji neutralnej.
Należy szybko przesunąć drążek sterowy do przodu o około 5 cm, a następnie szybko do tyłu również o około 5 cm.
Nie powinien być odczuwalny opór, który możemy porównać do oporu podczas wyłączonej hydrauliki.
UWAGA:
Ta kontrola nie musi być ciągłym ruchem do przodu i do tyłu. Dopuszczalna jest przerwa między ruchem do przodu i do tyłu. Poczucie oporu wskazuje, że serwo porusza się zbyt wolno. Krótki film demonstrujący kontrolę jest dostępny w poniższym linku:
https://robinsonheli.com/wp-content/uploads/2021/01/hydraulic_pre_takeoff_check.mp4
Jeśli poczujesz opór, nie leć! Poproś personel techniczny o skontaktowanie się z pomocą techniczną RHC.